donderdag, december 21, 2006

Communicatie

Machteld vertelde vanmiddag dat ze me had gemaild. Ik wist van niks. Ik check mijn mail drie tot dertien keer per dag. Vanavond kreeg ik een sms'je: "Kan je mail niet bereiken. Is'tie uit de lucht? XM."
XM, Xander Michiel Beute dus. Huh? Kan Beute mijn mail nu ook niet bereiken? Dus ik sms (ha, een werkwoord!) zonder naar het telefoonnummer te kijken als antwoord terug aan Beute dat Machteld dat probleem ook al had, maar dat alles in orde lijkt. Even later een nieuw bericht van XM: "Dat mailtje was niet voor mij bedoeld." Huh, pardon? Oh, wacht eens even, XM is natuurlijk helemaal niet Beute, het is Machteld, voorafgegaan door een zoen in familieverpakking. Machteld las een bericht dat over haar ging en dus niet aan haar gericht was. Nee, natuurlijk was dat bericht niet voor haar, terechte conclusie. Ik heb Machteld een sms gestuurd terwijl ik dacht dat ik die naar Beute ging.
Als je eenmaal op een denkspoor zit is het lastig afslaan. Inmiddels is XM in mijn belevenis niettemin veranderd van een bevriende collega Nederlands in een bevriende collega Oude talen, maar in mijn trage hoofd zit nog steeds dat ik Beute twee keer een sms-je heb gestuurd. Dus ik bel Beute en vertel zijn voice-mail dat dat bericht inderdaad niet voor hem was. Maar ik heb Michiel helemaal geen sms-bericht gestuurd. Huh? Welk bericht? Hoe bedoel je?
Nee edelachtbare, echt niet ..... ja, ik heb Beute een bericht gestuurd, maar dat was een vergissing. Nee, één bericht, niet twee. Wat? Nee, alleen voice mail, of was het ook sms? Eh ... ja ... dat snap ik, nee, dat geloof ik niet .... eh ...ach, sluit me ook maar op. Ik beken, ik heb het gedaan. Help!