donderdag, maart 08, 2007

Watten

Vandaag watten in het hoofd en slap van lijf en geest. Als je niet naar school gaat kan je mooi proefwerken nakijken, maar helaas, ook dat is werk en verdraagt zich niet met een hoofd van poetskatoen. Vanochtend, na thee zonder brood, dus maar weer naar bed, kijken hoe lang er nog geslapen wilde worden. Nou, dat ging best. Toen ik wakker werd en op de wekker keek bleek het zestien uur dertig te zijn. Ouch. Mijn moeder zegt altijd dat ik de hele winter verkouden ben omdat we aan zee wonen, maar dat is onzin; ik moet gezonder gaan leven, stoppen met roken en eerder naar bed.
Vanmiddag maar een filmpje uit de kast getrokken ter verstrooing. Willemijn nam onlangs een tijdschrift mee uit de winkel waar als dvd-cadeautje de film 'Love actually' aan was toegevoegd, een kerstfilm in de recente Engelse feel-good of chickflick traditie. Nou, dat verpoost wel kan ik u melden. Wat een charmante film. Een top-cast met allemaal sterke vrouwen en Engelse mannen, neergezet volgens het typische hartverwarmende cliché: allemaal watjes.