vrijdag, oktober 19, 2007

Laagvlieger

Vanochtend droomde ik weer eens dat ik een vliegtuig zat. Dat droomt een westers mens zo af en toe, lijkt me, maar in mijn geval is er één vreemde constante: het vliegtuig vliegt altijd op een hoogte van een meter of tien. Zo heb ik al eens een lange vlucht gemaakt door Frankrijk waarbij het toestel over een weg tussen rijen bomen vloog, door dorpjes met de weg mee tussen de gebouwen kronkelde, om uiteindelijk tussen het drukke verkeer op een snelweg in de stad een onveilige landingsplaats te zoeken.
Mijn vlucht van vannacht duurde heel kort, eigenlijk net lang genoeg om aan een medepassagier uit te leggen dat ik in dromen altijd een laagvlieger ben. De man was zo vriendelijk om niet op te merken dat het andersom moet: in dromen een hoogvlieger. Daarbij, hij vloog net zo laag als ik en hield dus wijselijk zijn mond.

1 Comments:

Blogger Michelle Epping said...

Mooie blog

12:27 a.m.  

Een reactie posten

<< Home