maandag, oktober 01, 2007

Meeroken

Ik heb nu precies 25 dagen niet gerookt. De eerste week met rare lichamelijke verschijnselen, daarna zonder moeite. Maar gisteren wilde ik opeens roken, en vandaag ook nog, al wordt het wel beter. Ik heb er geen andere verklaring voor dan dat we zaterdagavond na het terras nog binnen hebben gezeten in de volgende tent en mee hebben zitten roken. Het café stond niet blauw, maar er werd vrolijk gerookt. Als je er een uur of anderhalf zit consumeer je toch ongeveer een sigaret. Het lichaam denkt: 'hé, dat ken ik, dat is vertrouwd, doe nog eens!' Of is het de geest? Ja, het is de geest, whatever that may be.
Stoppers zijn de ergste zeikers, ik weet het. Bekeerlingen kunnen niets relativeren. Het evangelie wordt onverdund opgedist: wat ben ik blij dat je binnenkort niet meer mag roken in de horeca.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Blaak, houd vol! Ik ben trots op je. Je kunt alleen niet meer naar het Polen van Daniël. Nou ja...

Joke

9:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Helaas helaas, vandaag stond er in de mooie Volkskrant dat de Nederlandse Horeca geen rookverbod meer wil.

Ik citeer: "Koninklijk Horeca Nederland wil geen steun meer verlenen bij het rookvrij maken van de horeca vanaf 1 juli 2008."

Reden hiervoor is dat als er toch gerookt wordt de horecaondernemer als enige strafbaar is. En natuurlijk hebben ze geen zin om als politiemannetjes continu te moeten optreden.
Ze zullen weer meewerken zodra de roker zelf strafbaar wordt gesteld.
Maar aangezien ons minstertje van Volksgezondheid (dhr. Klink) een nogal eigenwijs mannetje is, zal er vrij weinig veranderen. Het wordt vandaag nog besproken in de Tweede Kamer.

Wie heeft er meer macht? De Horeca of de Tweede Kamer?
Ik persoonlijk zeg de Horeca, in elk opzicht. Want waar kan je iemand nou beter van je mening overtuigen dan in een kroeg? De beste discussies ontstaan hier. En niet alleen discussies.

Ik ben eigenlijk helemaal niet tegen het roken in de Horeca, terwijl ik zelf een zeer grote anti-roker ben. Wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten. En ja, meeroken zorgt er ook voor dat je een hoog nicotine gehalte in je longen krijgt, maar er zijn meer dingen waar je aan dood kan gaan.

Al met al, we horen wel weer wat voor leuke oplossing de Tweede Kamer nu weer bedenkt.

4:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmm that's amazing but to be honest i have a hard time figuring it... wonder how others think about this..

5:47 a.m.  

Een reactie posten

<< Home