woensdag, januari 02, 2008

Sad eyed lady of the lowlands


Met een half oor en een kwart brein luisterden we naar de top 2000. Hoe hoger we komen hoe slechter het wordt. De geest van Dries van Agt wordt over mij vaardig: Deze top tien is samengesteld door louter nitwits en non-valeurs.
Op de iTunes van Willemijn, die eindeloos veel rijker is dan de mijne, stel ik een snelle top tien samen die in alle opzichten beter is dan de top tien van de top 2000. In willekeurige volgorde:

REM - Find the river
Paul Simon - René and Georgia Magritte
Spinvis - Voor ik vergeet
Johnny Cash - One
Bob Dylan - Workingman Blues #2
Willard Grant Conspiracy - The trials of Harrison Hayes
Tom Waits - Kentucky Avenue
Amy Winehouse - You know i'm no good
Skik - Op fietse
Mika - Lollipop

Over de laatste valt eindeloos te debatteren. Ik vind het geweldig. Later draai ik twee keer achter elkaar het nummer dat de ultieme vervanger is voor het gruwelijk vervelende en allerafgrijselijkste nummer van Queen dat al sinds de middeleeuwen op nummer één staat. Mijn vervanger is nog langer, en je kunt het vijftien keer achter elkaar horen zonder een moment van verveling. Het is geschreven door de grootste muzikant die de popmuziek ooit heeft voortgebracht. Mister Bob. His royal Bobness. Ladies and gentleman, here is a friend of us all: Mr. Bob Dylan! Sad eyed lady of the lowlands.

7 Comments:

Blogger de groene mannen said...

Dat je commentaar hebt op Queen en wel Mika in je eigen lijst zet. Ik niet helemaal begrijp!

11:03 a.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Oh dat kan best, Je kunt zelfs het ene nummer van een band prachtig vinden en de rest verfoeien. Maar bij BR zijn er nog twee andere factoren:
1. Een nummer dat altijd op één staat, daar wordt je toch doodmoe van, zelfs als het best een aardig nummer is (is het niet)
2. Ik hoor ook wel hoeveel Queen er in Mika zit, maar van dat conservatoriumgedoe word ik nogal moe en van plastic dat niet meer wil zijn dan plastic maar dan met een knipoog ga ik uitgebreid grijnzen.

En dan, het was ook een beetje om te pesten :-)

12:54 p.m.  
Blogger Xander Michiel Beute said...

Nee, niks om te pesten, dat doet maar afbreuk aan je gelijk. BR is anti-muziek, kunstacademiegepiel in de kleine ruimte, mama mia let me go, beelzebub has a devil put aside for me, tuurlijk. Houd toch op, ga een liedje schrijven. Want dan konden ze wel. Dat maakt het zo erg. Bah.

1:08 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Mika om te pesten. Overigens is deze lijst geheel verschillend van mijn lijst van ruim een jaar geleden zag ik net. Grappig. Zullen we ook een top tien klassiek doen?

7:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Halfzachte nummers allemaal, enne ik ben het helemaal met die dre goos eens

8:21 p.m.  
Blogger de groene mannen said...

Mika is geen Killer Queen, dat zijn de Scissor Sisters. Blaakmeer, ik vind het te makkelijk om nu al te vragen om een top tien klassiek.

11:43 p.m.  
Blogger Unknown said...

nike roshe run
gucci belts for men
longchamp handbags
adidas ultra boost 3.0
nmd
asics sneakers
christian louboutin shoes
yeezy boost 350 v2
adidas ultra boost 3.0
louboutin shoes

10:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home