woensdag, maart 26, 2008

7h45 - Copernicusstraat


We zijn de Fahrenheitstraat overgestoken en wandelen het eerste decennium van de vorige eeuw binnen. Voorlopig gaan we nog even terug in de tijd, want de wandeling gaat ruwweg richting hofvijver. Er is in de Copernicusstraat helemaal niets te beleven. Het enige spannende is de vraag op welk punt ik ga oversteken. Meestal loop ik rechts als ik de straat inkom. De enige reden daarvoor is de grote steiger in de vorige straat die aan de linkerkant de stoep verspert, zodat je tussen de auto's door de straat op moet om te passeren. En dus blijf je rechts. Als de steiger weg is ga ik het waarschijnlijk afwisselen. Tot zolang steek ik ergens in de Copernicusstraat de weg over, om voor te sorteren voor het plein dat volgt. Meestal pas helemaal aan het eind, maar soms halverwege. Wat een saaie straat is dit.