donderdag, mei 15, 2008

Geef mij nu je


Mijn bekering is van late datum. Lange tijd was ik veel te bescheten voor het evangelie volgens André. Vandaag bleek dat ik echt tot de ware gelovigen behoor.

Het was in 2F. Ze schijnen lastig te zijn, maar ik vind ze lief. Ik raakte van al die vertrouwde gezichten in een uitstekend humeur en zong, omdat het nou eenmaal in mijn hoofd zat:

Geef mij nu je angst.
Ik geef je er hoop voor terug.


De klas zei: "Dat is van Guus Meeuwis." Ik protesteeerde heftig: "Hoe kom je erbij! Het is van André Hazes." 2F persisteerde, zonder het woord te kennen.

"Ik ga mijn vrouw bellen, die weet alles over muziek", dreigde ik, de telefoon al in de hand.

"Doe dan" riep de klas.

Ik belde. De klas werd helemaal stil. Willemijn meldde zonder met haar ogen te knipperen dat het nummer van Hazes is, en dat het bij de uitvaartvertoning in de Arena is uitgevoerd door Guus Meeuwis, en dat het toen opnieuw een hit werd.

"Ik had dus gelijk!"

"Wij dus ook"

Ik zong het maar opnieuw, met die mooie lange uithalen aan het eind van het nummer:

Geef mij nu je ...... Aaahaangst!
Ik geef je er .... hoooop voor terug.


2F haalde wenkbrauwen op, schudde het wijze hoofd, opende boek en schrift en besloot de verstandigste te zijn.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nee joh, cultuurbarbaar, het lied is van Udo Jürgens: 'Gib mir deine Angst, ich geb' dir die Hoffnung dafür'. Met trillende stem en bombastische piano.

Enneh... hoe doe jij dat, dat 2F de schriften opendoet in jouw les? Misschien wil je een paar collega's coachen?

Späters,

JV

11:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home