donderdag, juli 31, 2008

Sky & Telescope


Wat lekker is? Een tijdschrift kopen dat je helemaal niet nodig hebt.

Vanavond nog laat boodschappen. Bij Carla neem ik uitgebreid de tijd om de schriftenwand te scannen. De opiniebladen gaan nergens over. De andere ook niet. En dan valt mijn oog op een exemplaar van het Amerikaanse astronomische tijdschrift Sky & Telescope. Ik ben verkocht.

Toen ik een jaar of veertien was regelde mijn vader behalve een heuse telescoop ook een abonnement op S&T. Elke maand viel er een glossy op de mat dat helemaal uit Amerika kwam, speciaal voor mij. Een geleerd schrijfsel waar ik veel te jong voor was. Ik wist dat ook. Toch las ik het. Ik las over dingen die ik half begreep en ik las Engels. Slim van mijn vader.

'Gleanings for ATM's' heette één van de rubrieken die ik steevast oversloeg. Ik begreep de titel niet, en in het zelf maken van telescopen ('Astronomical Telescope Makers' denk ik nu) was ik niet geïnteresseerd. Geen gleanings, dank u wel.

Morgen is er een zonsverduistering. In Mongolië vooral. Leuke streek, aardige mensen, mooie vreemde muziek, Yakboter en veel te ver fietsen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

This feature adds more digital camera ratings and is perfect for professional nature photographers
who want to take photos with no artificial lighting.
Some as well as components of the Nikon D700 are these:
. According to Chung, the Nikon has the edge for detail and for the addition of a
crop mode while canon has the advantage for lack of moire and
high ISO performance.

Here is my blog 5d mark iii

12:12 a.m.  
Blogger Unknown said...

JIANBIN0505
pandora outlet
cheap jordans
thomas sabo charms
lebron shoes
ray ban wayfarer
mulberry outlet
michael kors uk
nike outlet online
marc jacobs sale
ralph lauren uk

11:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home