woensdag, oktober 08, 2008

Ditjes

Eergisteren was het zes oktober. Ik dacht: "Morgen is het zeven oktober." Gisteren, op zeven oktober, dacht ik de hele dag nergens aan. Vandaag, op acht oktober, dacht ik opeens: "He verdraaid, gisteren was het zeven oktober. Ik ben het vergeten. Bah!"

Dus belde ik mijn moeder en vroeg: "Heb je er aan gedacht, gisteren?" "Natuurlijk," zei ze, "ik denk er elk jaar aan."

Mijn vader, die op zijn zeventigste overleed, zou gisteren tweeënnegentig zijn geworden. Als je eenmaal dood bent ga je nooit meer dood.

2 Comments:

Blogger Suzanne said...

Dat is maar goed ook.

10:52 p.m.  
Blogger Xander Michiel Beute said...

Of juist voortdurend, zegt Bram Vermeulen.

En als ik dood ben, huil maar niet.
Ik ben niet echt weg moet je weten.
Het is maar een lichaam dat ik achterliet.
Dood ben ik pas als jij me bent vergeten.

11:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home