woensdag, januari 21, 2009

Pro Geert


Geert Wilders wordt wellicht vervolgd. Als ik Gerard Spong blij zie doen op de treurbuis slaat de schrik al om mijn hart. Gerard is blij, er is iets ernstig mis gegaan. Ik word er een beetje stout van: Nou, daar kunnen die moslims best blij me zijn, met die vergelijking. Ik vond 'Mein Kampf' zo slecht nog niet.

Nee lezer, daar heeft u helemaal geen mening over, want dat boek heeft u nog nooit gelezen. Ik ook niet, want dat mag niet in Nederland. Hier bepaalt de overheid zo af en toe wat wel en niet gelezen mag. Of gezien. Ik kan het weten, want ik ben acht jaar lang lid geweest van de Nederlandse Filmkeuring.

Geheel volgens de principes van het recht: je mag alles publiceren, of vertonen, en dan bepaalt de rechter wel of het door de beugel van het politieke fatsoen kan. Vergelijkt Geert de Koran met 'Mein Kampf'? Foei. Taakstraf. En tien zetels winst.

Geert zaait haat. Dat komt waarschijnlijk omdat hij haatdragend en in de war is. Ik vind dat je daar voorzichtig mee moet zijn, met haat, al ben ik soms ook in de war. Mag je die haat dan opschrijven? Ja natuurlijk wel. En misschien niet. Maar Fitna, kom op zeg! Maak het nou niet groter dan het niet is! Tien zetels minstens. Allah zij ons genadig!

Tussen Jood en niet Jood kan niets anders
bestaan dan het onverbiddelijke „jij of ik”!
Ik besloot echter, politicus te worden.


Ja lezer, dat is hem. 'Mein Kampf' staat integraal in de Nederlandse vertaling online. Weet u ook waar? Op radioislam.org

2 Comments:

Blogger Xander Michiel Beute said...

Heb erg moeten lachen om Dijkshoorn in DWDD. "Geert Wilders zegt sorry: "Ik wil voor de vergelijking van de Koran met Mein Kampf graag aan alle Duitsers mijn excuses aanbieden."

11:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gerard Spong is de ware farizeeër in deze zaak. Hij was het immers, die in mei 2002 samen met Oscar Hammerstein een aanklacht indiende tegen een aantal politici en journalisten (o.a. Thom de Graaf en Marcel van Dam) wegens ‘het aanzetten tot haat’ tegen… Pim Fortuyn. Fortuyn had in De Volkskrant (9-2-2002) o.a. het volgende gezegd: ‘als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur.' Daarop riep Paul Rosenmöller: ‘Dat is niet gewoon rechts, dat is extreem-rechts!’ Thom de Graaf haalde Anne Frank van stal om zijn afschuw te uiten over Fortuyn. Journalist Job Friso plaatste Fortuyn in de hoek van extreem-rechts door in het Nos-journaal te zwaaien met het partijprogramma van de Centrum Democraten van Janmaat.

Spong en Hammerstein deden aangifte op basis van het zogeheten ‘haatzaai-artikel 137d uit het wetboek van strafrecht’, zo meldde NRC Handelsblad. Er kan geen twijfel over bestaan dat degenen die destijds anti-Fortuyn waren, wegens diens anti-islam-houding (het was een deel van het motief van Volkert van der G. om Fortuyn te vermoorden), nú degenen zijn die zich om dezelfde reden keren tegen Wilders. Maar waar Spong in 2002 de ‘anti-islam haatzaaier’ Fortuyn verdedigde tegen diens ‘haatzaaiers’, daar kiest de Gerard Spong van 2008/2009 ronduit partij voor de ‘Fortuyn-haatzaaiers’ van tóen, door zijn huidige aangifte tegen Wilders. Haatzaaien tegen Wilders mag van Spong wel, terwijl Wilders uitspraken over de islam en moslims toch zeer verwant zijn aan die van Fortuyn.

De aangifte werd in juni 2002 door het OM afgewezen, omdat Artikel 137d niet van toepassing zou zijn. Dat artikel wordt nú wel toegepast op Wilders. Haatzaaien tegen een politicus wegens diens politieke gedachtegoed mócht; haatzaaien tegen een bevolkingsgroep wegens haar religieuze gedachtegoed, dat mocht en mag niet. Of eigenlijk: haatzaaien uit naam van een godsdienst mág; je tégen die haatzaaiende en menshatelijke godsdienst verzetten – een godsdienst die doordrenkt is van haat jegens joden, christenen, ongelovigen, afvalligen, vrouwen en homoseksuelen – , dat mag niet.

Het is beslist geen toeval dat je Hitlers Mein Kampf integraal kunt downloaden van een islamitische website.

Soedish Vn

4:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home