zondag, april 26, 2009

Vakantie

Zin om aan een grote klus te beginnen: de cd's op volgorde. Toen hier in de gang het cd-kastje eindelijk klaar was heb ik de voor de verhuizing lukraak in dozen gegooide schijfjes zonder aanziens des persoons de kast ingekwakt. En dus staat Skik naast Schnittke. Cd's op volgorde, daar heb ik nou echt zin in. Hoelang duurt zin?

Ik ben er nu al uren mee bezig en tot en met Mozart staat het op alfabetische volgorde. Echte liefhbbers zetten hun collectie chronologisch neer. Voor de twintigste eeuw zou het handig zijn. Nu staan de piep-knars-boem cd's die ik stiekem heel mooi vind verscholen tussen de meters Bach en Mozart en Schubert. Leve het Kruidvat.

Het probleem met zin in een klus is dat die klus vaak te lang duurt. Anders had ik het immers al veel eerder gedaan. Er staan nog honderden cd's hier op de vloer, van Pettersson tot Zelenka. Morgen is er weer een dag.

Vannacht had ik bijna een droom die iets voorstelde. Een ooievaar stribbelde heftig tegen en kotste groene stralen braaksel over mijn armen. Ik werd even wakker en dacht dat de ooievaar een belangrijke droom was. Maar vanmorgen was het weg, op die groene kots na. Die ooievaar komt van de reiger die gistermiddag zomaar op een dak zat. Reigers horen met een scheef oog aan de vijver te staan. Niet op een dak, dat is gewoon fout.

Kortom, het is vakantie. Er gebeurt niets. Ik houd u op de hoogte.

2 Comments:

Blogger Suzanne said...

Ik begrijp precies wat u bedoelt. Ik zag twee weken geleden een reiger struikelen. Afschuwelijk. Verkeerd. Ik wens u veel succes met de cd's.

10:18 p.m.  
Blogger Marissa Herder said...

Mijn vader heeft geen kast die goed is voor zijn cd's (duizenden....) dus zitten ze in dozen. Op alfabetische volgorde én op genre. En alle titels staan in de computer, met het nummer van de doos erbij. En ik mocht stikkertjes op elke cd plakken met de kleur van het genre, blauw is blues, rood is jazz, geel is klassiek...

Je kan ook té georganiseerd zijn, haha!
(Én te veel cd's hebben, zoals mijn moeder altijd zegt..)

5:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home