vrijdag, april 03, 2009

Voetbal


Was het uit of thuis? We waren erbij, dus het moet thuis zijn geweest, maar het leek niet op De Kuip. We speelden tegen Volendam of iets dergelijks. Bij een cornervlag trof ik Ed. Hij liep met me mee naar de lage tribune waar mijn moeder zat te wachten. We namen haar mee naar de vijfde rij, de hoogste, maar daar werd het spel bijna volledig aan het gezicht onttrokken. Ik hielp mijn moeder naar beneden, naar de eerste rij en liep zelf langs het veld verder. Er werd gescoord door de tegenpartij. Ik zat in het gras. Een meisje van tien viel over me heen en bezeerde zich. Het doelpunt bleek toch voor ons.

Na de pauze zat ik bij de jongens. Vogel was er ook. Er was nog net plaats voor me. Aan de overkant zag ik mijn moeder zitten. Het leek of ze sliep. Moest ik haar nu ophalen? Er was geen plaats meer voor haar. Ik voelde me zeer bedroefd.

2 Comments:

Anonymous Joke said...

Mmm. Hopelijk geen voorspellende droom! En wat jammer dat er geen meisjes waren om je te troosten.

8:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo meneer. Die foto hangt al jaren boven mijn bed, haha. Doei

7:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home