maandag, juni 01, 2009

Abortus

In Amerika heeft één of andere utilistische idioot George Tiller doodgeschoten. Tiller was een arts die bereid was ook vergevorderde zwangerschappen af te breken.

Op de liberale blogs wordt Tiller herdacht als een held. Dat is tot daar aan toe. Tevens wordt een lofzang aangeheven op het aborteren van levenslustige foetussen. Het is een vergaande vorm van politiek correct die ik onmogelijk kan meemaken.

Sinds het lezen van Vestdijks De dokter en het lichte meisje, lang geleden, ben ik een voorstander van het wettelijk reguleren van abortus. Dat is iets anders dan het toejuichen van abortus.

Er valt weinig te juichen. Het is allemaal ellende. George Tiller laat vrouw en kinderen na.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

'Levenslustige foetussen', daar heb ik bijna iedere dag wel een paar klassen vol van...

SV

5:55 p.m.  
Blogger Rosa Storm said...

wat een toeval.
afgelopen dagen ben ik heel erg bezig met abortus, ik moet er namelijk een debat over voeren, en nu klik ik op mijn geliefde blaakblog, en zie daar de titel Abortus!
Ik moet alleen gaan uitleggen waarom het zo'n slecht idee is als een vrouw een eigen wil krijgt ...

6:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home