donderdag, juli 23, 2009

Pakkiedraad

Van mijn opa, boer te Vriezenveenschewijk, werd gezegd dat hij alles kon maken met niks. Dat niks werd nauwkeuriger omschreven en ik meen dat daarbij het prachtige woord pakkiedraad viel, maar zeker weet ik het niet. Hoe dan ook, deze week bleek ik een kleinzoon.

Luchtbed lek. Het is in Boat of Garten en het luchtbed is lek. Om half negen in de avond. Je hebt balen en balen, maar dit is er eentje.

Naar Aviemore, tien kilometer verderop, in haast. Aviemore is een gruwelijk verpest oord, maar er zijn wel vierhonderdachtentachtig outdoor-winkels. Allemaal dicht. Sukkels.

De Tesco is open. Daar hebben ze niets om op te slapen, behalve whisky. Nou, doe dat dan maar. Op weg naar huis, het dorp nog niet uit, krijg ik een brainwave: we gaan het lek dichten met een bij de Tesco bij elkaar gescharrelde reparatiekit. In het eerste gangpad vinden we de secondenlijm. Nu nog een stuk rubber. Hoe kom je in een supermarkt aan een stuk rubber? Nu krijgt Willemijn een brainwave: keukenhandshoenen! We kopen nog een schaartje, rijden naar huis (zo heet de plek waar je toevallig je tentje hebt opgezet) en knippen en plakken.

Glaasje whisky, slaapje doen. Lekker hoor.

3 Comments:

Anonymous Gelkinghe said...

Als Willemijn een deel van de oplossing was, dan gaat het aardje naar opa Pakkiedraadje niet helemaal op.

2:17 p.m.  
Blogger Yes we can. said...

wow, ik krijg van verbazing en blijheid voor u een brainfreeze :)

8:38 p.m.  
Anonymous Jaap said...

Dierbare herinnering aangevuld: opa's reputatie was dat hij alles kon maken met groene zeep en pakkiedraad. Maar onderschat Willemijn ook niet!

12:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home