woensdag, juli 01, 2009

Volbracht


Zojuist heb ik het allerlaatste proefwerk gecorrigeerd. Rare term, gecorrigeerd. Je streept aan wat fout is, telt op wat goed is en plakt er een cijfer op. Het is goed gemaakt.

Nakijken is ongeveer de zesde cirkel, maar op het eind van het jaar naakt de verlossing en valt het mee. Blijmoedig constateert de docent dat de cijfers er niet zoveel meer toe doen. Er zijn er al vier, en het vijfde cijfer verandert bijna nooit iets aan het eindoordeel. Als ik nu nog boekverslagen of ander werk met een beetje bandbreedte zou moeten nakijken keek ik alleen marginaal na; Aha, Marietje, ongeveer een acht, ziet er netjes uit, even vier seconden lezen, ja een acht, dacht ik het niet.

Maar ik kijk wiskunde na, en dat is controleerbaar. Het jeukt me niet meer, want het is af, Nog wat ruis en we gaan weg, per KLM, naar Edinburgh.

Applecross, here we come.