zondag, juni 13, 2010

Mannschaft


Het is zesendertig jaar geleden en het is voorbij. De Duitsers scoren hun vierde doelpunt tegen het o zo sympathieke Australië. Ik kan een juichje niet onderdrukken. Vier - nul, mooi man!

Pardon? Ben ik voor Duitsland? Ik ben voor Duitsland.

Ik ben voor Nederland. En als we sneuvelen, in de halve finale, ben ik voor Messi. Maar het eeuwige anti-Duitse sentiment, dat is voorbij.

Hoewel, ik had vanmiddag nog wel een fiets, maar de band was lek. En dat geeft dan toch weer te denken.

5 Comments:

Anonymous Gelkinghe said...

De Duitsers speelden goed en we zijn voor goed voetbal. Punt.

11:12 p.m.  
Anonymous Ex- D66/PvdA stemmer said...

Voor Duitsland?
Gefeliciteerd Frank!
Join the club!

Het begint met een juichje, maar binnen een paar jaar sta je te springen!

En er kan nog zoveel meer:

# het Duitse Einspeisegesetz voor duurzame stroomopwekking overnemen;

# samen met Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Estland, Finland, Zweden en Denemarken een nieuwe euro in het leven roepen (bankbiljetten met de bedenkers van de sociale-markteconomie erop: ik zie het hélemaal zitten!);

# meer uren Duitse les op school: niet alleen goed voor de onderlinge handel, ook voor het toegankelijk houden van de Duitse publieke kwaliteitsmedia.

12:12 a.m.  
Blogger marcelkuyper said...

Het zou goed voor de Europese economie zijn als Duitsland kampioen werd. Het schijnt zo te zijn dat er meer geld wordt uitgegeven in het land dat het WK wint. Aangezien onze economie nogal verweven is met de Duitse, profiteren wij natuurlijk mee.

8:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Maar mogen we dan nog wel foute grappen maken?

JV

8:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb een Duits knuffeltje, die dus ook voor Deutschland is.
DEUTSCHLAND!
Het antwoord van mijn moeder is: Pardon, in dit huis zijn we wel voor Nederland hoor.

1:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home