dinsdag, juli 06, 2010

Finale 2010


Van de finale van 1978 herinner ik me niet zoveel. Bal op de paal. De naam van Mario Kempes (Mario Kempes). Van het toernooi van 1974 herinner ik me alles. De eigen goal tegen Bulgarije. De vier nul tegen Argentiniƫ. Truus van Hanegem tjjdens de strafschop. Inderdaad, dat laatste was achteraf.

Voorzichtig durfde je het aan zien komen, de finale van zondag aanstaande tegen Spanje of Duitsland. Wij zijn dan bijna in Denver. Als we ons best doen zijn we echt in Denver. Eergisteren mailde ik met het consulaat. De enthousiaste reactie kwam met kerende post: ja, wij kijken voetbal in de Ierse Pub op het kruispunt van x en y. Van harte welkom.

Vanavond lag er er een oranje Sorghvliet-shirt te wachten naast de koffer, Op zijn buik drie beesies, ook allemaal oranje. Mogen we mee? Ah toe .....

1-0
1-1
2-1
3-1
3-2

Ja, jullie mogen mee. In Denver, Colorado ga ik voor het eerst van mijn leven tijdens een voetbalwedstrijd iets oranjes aandoen. Het moet toch niet gekker worden.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het heeft wel iets, vanuit het buitenland juichen voor Nederland.

Gisternacht/Vanochtend vroeg werd ik om half 3 wakker om voetbal te kijken, beetje wazig eerst, maar uiteindelijk het wel waard, al hoop ik wel een leuke plek met veel mensen te vinden hier in China, misschien dat ze ergens een big screen hebben in de hotel ^^

Nog veel plezier in Colorado!

9:39 a.m.  
Anonymous Joke said...

Prettige wedstrijd!!

12:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home