donderdag, december 16, 2010

Matrozenpakje


We gingen naar Amerika, opnieuw via Dublin. Eerst moesten we met de boot. We hadden een soort hut voor onszelf, hoewel er af en toe ook anderen binnenliepen. Op een gegeven moment kroop er een in Mondriaankleuren en -patronen uitgevoerd insect over het tapijt. Het was ovaal en ongeveer zo groot als een dessertbordje. Het schoof geruisloos voort. Ik keek naar de kaarsrechte lijnen tussen het blauwe, witte en rode vlak en dacht: dat kan geen echt insect zijn.

Een jongen van een jaar of vijftien zei dat het een droon was. Ik pakte het op. Aan de onderkant stond een typenummer en nu bleken er ook antennes aan te zitten. Tevens meende ik een klein oogje te zien aan de bovenrand van het Mondriaanschild. Een droon. We werden dus in de gaten gehouden.

De bel ging. De hut bleek een voordeur te hebben die op het dek uitkwam. In de deuropening stonden twee mannetjes van een jaar of zeven. Dag meneer, zeiden ze, wilt u onze matrozenpakjes uittrekken? Nou, zei ik, ten eerste heb ik geen enkele behoefte om jullie ook maar iets uit te trekken en ten tweede hebben jullie helemaal geen matrozenpakjes aan. Ik sloot de deur en ging weer naar binnen. Ik vertelde wat er gebeurd was: Het is toch wat, nu sturen ze zelfs al kleine jongetjes. Het moet toch niet veel gekker worden.

6 Comments:

Blogger Salomon said...

Een droon? Het enige woord dat ik hiervoor ken is een 'drone', wat vaak door bijvoorbeeld het Amerikaanse leger gebruikt wordt ('target drones' om te oefenen met vliegtuiggevechten, etc).

Overigens snap ik het blogje niet helemaal.

7:50 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Droomspelling Salomon.

8:04 p.m.  
Blogger Salomon said...

Droombloggen. Dat wil ik ook.

9:12 p.m.  
Blogger Unknown said...

basketball shoes,basketball sneakers,lebron james shoes,sports shoes,kobe bryant shoes,kobe sneakers,nike basketball shoes,running shoes,mens sport shoes,nike shoes
babyliss flat iron
ugg boots on sale
discount oakley sunglasses
oakley,occhiali oakley,oakley italia,oakley occhiali,oakley sunglasses
supra shoes
cheap ugg boots
designer handbags,handbags outlet,cheap handbags,purses and handbags,wholesale handbags,designer bags,bags outlet,handbags wholesale,cheap purses,discount handbags,handbags sale,wholesale purses,handbags and purses,designer purses
louis vuitton bags
ralph lauren outlet
hermes outlet
valentino outlet
ray ban outlet
pandora outlet
ferragamo shoes
tiffany and co
oakley canada
woolrich outlet store
canada goose outlet
coach outlet store

6:34 a.m.  
Blogger نور غنيم العاصى said...

شركة الاوائل لكشف تسريبات المياه
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية
شركة الاوائل للخدمات المنزلية

4:01 p.m.  
Blogger ركن كلين said...

شركة ركن كلين لخدمات المزلية
شركة ركن كلين لخدمات المزلية
شركة ركن كلين لخدمات المزلية
شركة ركن كلين لخدمات المزلية

5:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home